cart9 0 Cos
3 Cont
Contacteaza-ne
4 Info
Designul asimetric la Silverback
Publicat de   |  08/27/2019 16:54:23   |   0 Comentarii
Designul asimetric la Silverback

Design asimetric – dacă forțele exercitate în bicicletă nu sunt simetrice, de ce ar fi bicicleta simetrică?

La o bicicletă transmisia este instalată pe partea dreaptă, frânele pe partea stângă, iar suspensia în general pe centru. Când pedalezi, mediul influențează roțile și implicit suspensia și cadrul. Când frânezi, asupra cadrului apar forțe mari pe partea sa stângă, în timp ce atunci când pedalezi apar forțe semnificative pe partea dreaptă a bicicletei.

Designul asimetric trădeaza “tradiția” care spune că un cadru de bicicletă trebuie să fie simetric stânga-dreapta.

Întărit acolo unde trebuie, ușurat acolo unde nu este nevoie de rigiditate – este filozofia care permite cadrului să fie la fel de rezistent însă mai ușor.

Țevile asimetrice ale cadrului permit o disipare mai bună a forțelor care apar în top tube și downtube. Când ciclistul este așezat pe bicicletă în poziție normală, majoritatea forțelor generate de suspensie sunt îndreptate de-a lungul țevii top tube. Când se trece peste o denivelare mare sau se sare, iar suspensia ajunge la capăt, shock-ul spate se rotește, iar forțele generate sunt împărțite între top tube și downtube prin intermediul montantului poziționat pe o singură parte a bicicletei.

 

Susținere

Montantul suspensiei redistribuie forțele apărute atunci când suspensia ajunge la capăt, între top tube și downtube. Montantul în sine este triunghiular pentru a distribui mai bine și mai egal forțele. Reducând nivelurile de stres maxim în anumite puncte ale cadrului, întreaga bicicletă poate fi construită să fie mai ușoară.

Puterea livrată spre roți prin pedalare este prezentă cu precădere pe partea dreaptă a bicicletei, în timp ce puterea livrată la frânare este pe stângă, acolo unde sunt instalate și discurile de frână. Mai mult, chiar și ciclistul sau ciclista pedalează livrând putere inegală în pedale. Însă acest lucru este mai greu de controlat în comparație cu accelerarea și frânarea.

La o bicicletă full suspension acest lucru devine și mai important, să ai o cinematică echilibrată în partea centrală a cadrului, cinematică echilibrată și neîndreaptată mai mult spre partea stângă sau dreaptă a bicicletei. Pe partea cadrului cu transmisia avem parioade lungi de încărcare cu forțe de nivel mic și mediu. Pe de altă parte, pe partea cadrului cu frânele avem momente scurte, dar cu încărcare mult mai mare de forțe. Așadar foarte multe forțe, de niveluri diferite și localizate în anumite zone ale cadrului.

Rulmenți mai mari folosiți pa partea cu transmisia, care trebuie să lucreze și cu forțele generate de lanț.

Poziționarea „Quickdraw” a bidonului de apă, în așa fel încât ciclistul să poată folosi ușor, cu o singură mână, pe o singură parte a bicicletei, bidonul de apă. Nici Clint Eastwood nu-și purta pistolul pe centru.

Silverback Stratos este puternic bazată pe filozofia care favorizează rigiditatea pe partea fără transmisie a bicicletei. Nimic în natură nu este simetric și nici forțele exercitate la pedalare nu sunt simetrice. De ce ar fi Silverback Stratos simetrică?

Iată întreaga gamă de biciclete asimetrice AICI.

Share This Post :

Comments

Log in or register to post comments

Cos de Cumparaturi

Cosul este gol

3

Cauta

Puteti incerca cateva etichete populare aici:
Produse recomandate:

Cont

Nu aveti cont?
Creati unul aici
4

Cookie-urile ne ajuta sa va oferim servicii mai bune. Prin folosirea site-ului, confirmati ca sunteti de acord cu folosirea lor de catre Uvx.ro. Detalii Aici.