Cookie-urile ne ajuta sa va oferim servicii mai bune. Prin folosirea site-ului, confirmati ca sunteti de acord cu folosirea lor de catre Uvx.ro. Afla mai multe informatii.

Gama de biciclete-fat Scoop – Revizuirea geometriei

Publicat de System 14.12.2017 0 Comentarii Noutati,

Gama de biciclete-fat Scoop – Revizuirea geometriei

 

Gama Scoop a fost sinonimă cu aventura încă de când a fost lansată în 2015

Fie că preferi munții cu zăpadă din Zermatt, că preferi să pedalezi pe Mount Agung pentru a privi vulcanul, sau că mergi spre dunele de nisip de pe Coasta de Diamant, cadrele Silverback Scoop, cu echipare specifică fat bike, au dus cu bine la capăt aventura, dar ți-au imprimat pe față și un mare zâmbet în același timp.

 

 

Anvelopele fat, împreună cu cadrul ușor din aluminiu, oferă aderență excelentă și performanțe foarte bune pe și pe lângă potecă. Aventura face parte din spiritul uman. Așa că pentru a păstra acest sentiment, Silverback se gândește să îmbunătățească geometria bicicletelor din seria Scoop.

Sunt dorite modificări incrementale așadar subtile, dar importante. Întrucât Scoop funcționează deja foarte bine pentru terenul pentru care a fost gândită, nu sunt dorite modificări drastice în acest moment al vieții bicicletei. Inginerii de la Silverback vor să aducă la zi doar acolo unde este nevoie, având ca punct de plecare părerile utilizatorilor din viața de zi cu zi, la care se adaugă testele proprii. Se dorește ca rezultatul să însemne un Scoop modern, la zi, care îndeplinește și depășește dorințele cicliștilor, oriunde în lume.

Așadar, se are în vedere modificarea unghiului furcii

Se dorește acest lucru pentru a vedea dacă se poate îmbunătăți stabilitatea bicicletei, în special când merge repede. Se vrea ca geometria să fie ușor modificată și adusă la zi pentru a măsura cum va afecta acest lucru biciclete, pe orice teren și orice scenariu în care se va afla Scoop.

 

 

Silverback va face această modificare folosind o piesă fabricată de Cane Creek. Este o componentă care permite modificarea acestui unghi pe biciclete deja existente. Poți ajusta unghiul cu 0,5; 1; 1,5 sau 2 grade, în plus sau în minus. Avantajul este că poți face testele fără să construiești un prototip nou.

 

 

Pentru a avea rezultate precise, testele trebuiesc să fie precise la rândul lor, iar acest lucru este greu de făcut pe o bicicletă în natură, dar în același timp natura este cel mai bun loc pentru test. Condițiile reale din natură și testările reale oferă cel mai real feedback. Ceva cum este o mică modificare a geometriei este subiectivă pentru mulți cicliști. Puțini vor fi în stare să spună imediat că simt o diferență. Chiar dacă rezultatele vorbesc de la sine prin cifre, acesta trebuie să fie de așa natură încât să îmbunătățească experiența pe bicicletă sau oferta de produse.

Pentru ca testele să fie la fel, se urmăresc mai mulți parametri, care sunt menținuți constanți: presiunea în anvelope, presiunea în suspensia față și zona/terenul pe care se face testul. Toate trebuie să rămână la fel de-a lungul testelor. Condițiile meteo de asemenea influențează testele.

Încercările inițiale au arătat o manevrabilitate ușor greoaie la viteză mică pe teren plat. Acest aspect a devenit însă irelevant odată cu creșterea vitezei. La orice viteză mai mare decât o alergare, bicicleta este mai stabilă, inspiră mai multă încredere, iar direcția mai puțin precisă nu mai este simțită. Urcările tehnice, care ar fi putut să sufere în urma modificărilor, s-au dovedit a nu fi o așa mare îngrijorare. Scoop virează ușor și nevoia de a compensa prin alte tehnici nu s-a făcut simțită.

 

 

Dacă mergi foarte încet vei simți manevrabilitatea mai greoaie. Dacă ai bicicleta încărcată cu bagaje și ești pe o urcare lungă, este posibil să simți acest aspect. Însă din nou, dacă nu ai încercat bicicleta în toate situațiile, nu îți vei putea da seama de diferențe. Avantajele depășesc cu mult dezavantajele – spre exemplu, pe măsură ce viteza crește, bicicleta devine stabilă și benefică pentru orice ciclist indiferenta că pedalează pe nisip, zăpadă, pietriș sau poteci. Valabil și atunci când mergi cu viteză mică.

 

 

Concluzia a fost că geometria va fi adusă la zi prin „îndulcirea” unghiului furcii cu 1 grad, practic mărirea ampatamentului bicicletei. Modificarea se simte clar pe coborâri, dar mai puțin vizibilă la turele făcute la viteză mică. În același timp însă, geometria bicicletelor fat Scoop păstrează natura de tip „bună-la-toate”.

Vezi aici întreaga gamă de biciclete fat Silverback Scoop.

 

Lasa un comentariu